A stratégiai játékok fénykorukat a 90-es években élték. Félreértés ne essék, az ágazat ma is virágzik, ám a hatalmas kínálatnak köszönhetően mára egyik műfaj sem magasodik a többi fölé. Az 1985-ben, Las Vegasban alapult Westwood Associates, 1992-től Westwood Studios Inc volt az egyik leghíresebb fejlesztői csapat a piacon. Legismertebb játékaik a Command and Conquer sorozat részei, melyek egyfajta disztópikus, posztapokaliptikus jövőben játszódnak, mely sokak érdeklődését felkeltette.
A Red Alert sorozat Albert Einstein időutazását követi nyomon a múltba, ahol sikerül kitörölnie Adolf Hitlert a tér-idő kontinnumból, ezzel lehetőséget adva Stalinnak lerohanni Európát. A későbbi részben utóda, Alexander Romanov robbantja ki a 3. világháborút Amerika megtámadásával.
A Tiberian Dawn és Tiberian Sun alternatív univerzuma egy meteoritból származó intelligens, radioaktív kristály, a Tiberium terjeszkedését és ezzel a Föld átalakulását követi nyomon. A bolygón ezalatt háború dúl az ENSZ-hez hasonló szervezet, a GDI, és egy félkatonai terrorszervezet, a Nod testvériség között.
Említésre méltó ugyanakkor Frank Herbert Dune című könyve alapján készült azonos című játékuk is. Itt az Arrakis nevű bolygón csillogtathatja meg a játékos stratégiai ismereteit a fűszerekért harcoló Atreides vagy Harkonnen család bőrébe bújva. A történetből film is készült 1984-ben, melynek 2021-ben várható az új feldolgozása.
Sikerük másik titka, hogy az egyes pályák között élőszereplős kisfilmeket kaptunk, néha animált csatajelenetekkel fűszerezve. Bár pár kritikus szerint ez felesleges giccs, azóta sem mondhatja el magáról sok játékfejlesztő stúdió, hogy olyan híres színészekkel dolgozott együtt, mint James Earl Jones, Michael Biehn, Frank Zagarino, Ray Wise vagy Udo Kier.
A stúdiót végül 2003-ban egy másik titán, az Electronic Arts, azaz az EA Games vásárolta fel. Fejlesztőik nagy része az EA munkatársaként dolgozott tovább, míg páran végérvényesen felhagytak a játékfejlesztéssel. A volt tagok egy maroknyi csapata viszont ugyanebben az évben úgy döntött, hogy visszahozza a Westwood régi dicsőségét, így alapult meg a Petroglyph Games. Az elmúlt 18 évben mindössze 9 saját fejlesztésű játékuk jelent meg, melyeknek nagyja feledésbe merült a játékok végeláthatatlan tengerében. Egy azonban nagyon is emlékezetes maradt, csak nem épp úgy, ahogy szerették volna.
A 2006-os Empire at War című játék a Star Wars univerzumába vezényel minket. A történet közvetlenül a 3. film, a Sith-ek bosszúja cselekménye után folytatódik és a Galaktikus Birodalom és a Lázadó Szövetség közti polgárháborút mutatja be. A Petroglyph fejlesztői ugyanazt a mechanizmust vették alapul, mint a korábbi Westwood játékok, így a játékmenet élvezhető. A játékosoknak bolygókat kell elfoglalniuk, hogy pénzt szerezzenek és fejleszteni tudják a harci felszereléseiket. A csaták két hadszíntéren folynak, az űrben és a bolygók felszínén. A két rivális csoporton kívül feltűnik még a kalózok csoportja is, akik hol segítik, hol hátráltatják a cselekményt. Több szövetséges, ellenséges vagy épp semleges lény is felbukkan, pl. a rancor, wampák, jawák, tuskenek, huttok.
A Birodalom történetszála Darth Vaderrel kezdődik, aki a Halálcsillag tervrajzait ellopó lázadókat keresve meghódít jó pár bolygót. Később csatlakozik seregéhez Veers tábornok, Palpatine uralkodó, sőt, egy küldetés erejére a fejvadász Boba Fett is csatlakozik a hadsereghez.
A Lázadók története viszont rendkívül monotonra sikerült. Az ikonikus karakterek nagy részét, mint Han Solo-t vagy Chewbacca-t csak egy-egy küldetésre kapjuk meg, Luke Skywalker csak a végső csatára toppan be, míg Yoda vagy Obi Van Kenobi fel sem tűnnek. A lázadók nem tudnak fejleszteni, új fegyvereket úgy szereznek, hogy ellopják azokat. Emellett igencsak frusztráló, hogy az ellenség unfer módon korlátlanul képes újabb és újabb egységeket harcba küldeni, amire nekünk nincs lehetőségünk. Summa summarum, ezzel a játékkal a fejlesztők könnyen visszanyerhették volna elveszett hírnevük, ám sajnos az elkövetett hibák miatt csak egy „digitális félsikerre” futotta.